Het Begint met Taal is geselecteerd voor de NRC Charity Awards 2019! Uit ruim 400 inzendingen koos NRC twintig goede doelen waarvoor de studenten van Willem de Kooning Academie een advertentiecampagne gaan ontwikkelen. Het Begint met Taal wil met haar campagne meer taalvrijwilligers werven die nieuwkomers uit andere culturen willen ontmoeten en wegwijs maken in onze samenleving.
De NRC Charity Awards bestaan sinds 2011 om goede doelen te ondersteunen bij het bereiken van bestaande en nieuwe donateurs, vrijwilligers en ambassadeurs. Elk van de geselecteerde stichtingen wordt gekoppeld aan aanstormend talent van de Willem de Kooning Academie. Zij zullen een printadvertentie en een online campagne maken.
Creatief talent
Het Begint met Taal maakte onlangs kennis met de enthousiaste en ambitieuze vierdejaars studente Marlou Wirken. Zij deed al eerder mee aan de NRC Charity Awards en viel meermaals in de prijzen. Marlou gaat nu aan de slag met de campagne voor Het Begint met Taal. Doel van de campagne: taalcoaches werven onder NRC-lezers.
Prijzen
Vanaf juli 2019 staan de advertenties van de 20 geselecteerde goede doelen in NRC Handelsblad, nrc.next en op de site van de Charity Awards. De advertenties die de meeste publieksstemmen ontvangen of de beste beoordeling van de vakjury krijgen, winnen een extra prijs. De prijzen bestaan uit een dubbele advertentiepagina in zowel NRC Handelsblad als nrc.next ter waarde van € 50.300,- bruto mediawaarde. De nummer één ontvangt daarnaast een online campagne. De vakjuryprijs in categorie online bestaat uit een online campagne ter waarde van € 15.000,-.
Vorig jaar kwam de Endometriose Stichting als winnaar uit de bus. “Deze advertentie heeft enorme stopping power,” aldus destijds de vakjury onder voorzitterschap van NRC-hoofdredacteur Peter Vandermeersch. “De advertentie trekt de aandacht maar schreeuwt niet.”