Coördinatoren
Leerdomeinkaarten
Deelnemers en vrijwilligers oefenen effectiever als zij aansluiten op de specifieke taalvraag van de deelnemer. In welke situaties of binnen welke leerdomeinen wil de nieuwkomer beter Nederlands spreken en begrijpen? Met behulp van handige kaarten kunnen taalcoachorganisaties profielen opstellen voor verschillende leerdomeinen, hun aanbod daarop inrichten en gerichter deelnemers werven en ondersteunen.
De leerdomeinkaarten zijn ontwikkeld door taleninstituut ITTA naar aanleiding van een onderzoek in opdracht van de Koninklijke Bibliotheek en Stichting Het Begint met Taal. Lees hier meer over dit onderzoek en de andere handige producten die ontwikkeld zijn. Hieronder lichten we hiervan de Cijferkaart verder toe.
Download hier de leerdomeinkaarten:
Anderstaligen in Nederland
Op deze website gebruiken we diverse begrippen door elkaar: nieuwkomer, anderstalige, taalvrager, deelnemer. Steeds bedoelen we mensen met een andere moedertaal als het Nederlands die de Nederlandse taal willen oefenen. Op bijgaande cijferkaart wordt duidelijk om hoeveel mensen in welke subgroepen het gaat.
Download hier de cijferkaart:
Neem contact met ons op als je vragen hebt; we helpen graag.
Ons financieel steunen kan natuurlijk ook!